Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

Батьки і діти: як порозумітися

Родина – це соціально-психологічна система відносин. Саме в родині дитина отримує перший досвід взаємин з оточуючим світом, здобуває навички спілкування. Значимість налагодження дитячо-батьківських стосунків, сприяння позитивній атмосфері та гармонійним відношенням у родині зумовлена визначальним впливом дитячо-батьківських стосунків на особистісний та психічний розвиток дитини дошкільного віку, адже саме цей віковий період є сензитивним для оволодіння системою людських відносин та розвитку особистості.

Саме  на визначення шляхів підвищення виховного потенціалу батьків спрямовано роботу обласного семінару для практичних психологів дошкільних навчальних закладів «Роль практичного психолога дошкільного навчального закладу в оптимізації дитячо-батьківських стосунків», проведеного навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 19 жовтня 2017 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.

Роботу семінару розпочала методист навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Лариса Кондратенко, яка ознайомила присутніх із визначенням поняття «дитячо-батьківські стосунки» та їх особливостями в дошкільному віці. Учасники семінару визначили функції практичного психолога дошкільного навчального закладу в роботі із сім’ями вихованців та зміст роботи щодо налагодження ефективних взаємин між батьками та дітьми дошкільного віку.

 Практичні психологи обговорили проблему розвитку емоційного інтелекту батьків як визначального фактора в оптимізації дитячо-батьківських стосунків, ознайомилися з рефреймінгом як прийомом, що дозволяє змінити точку зору на подію чи ситуацію, техніками розвитку навичок самоконтролю та саморегуляції, специфікою формування особистісної емпатії. Ці питання розкрила Ірина Марухина, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Актуальним для практичних психологів виявився виступ Наталії Кулик, старшого викладача кафедри психології Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, щодо особливостей сімейного консультування.  

         Жваве зацікавлення у присутніх викликала презентація досвіду роботи практичних психологів дошкільних навчальних закладів області щодо шляхів підвищення виховного потенціалу батьків: «Особливості організації та роботи батьківського клубу в умовах дошкільного закладу» (Будянська О.А.,  ДНЗ «Центр розвитку дитини № 26 «Ласкавушка» м. Суми), «Тренінг батьківської ефективності» (Калемі О.В., ДНЗ «Оленка» Роменської міської ради), «Рефлексивна культура батьків у контексті підвищення виховного потенціалу родини» (Логвиненко А.Л., ДНЗ «Чайка» Лебединської міської ради), «Психологічна просвіта як умова формування психологічної компетентності батьків дошкільників» (Манойло О.О., ДНЗ «Теремок» Охтирської міської ради).

Під час заключного обговорення учасники відзначили практичну спрямованість семінару, його роль у підвищенні рівня компетентності щодо змісту роботи та шляхів оптимізації дитячо-батьківських взаємин у дошкільному віці.