Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНІ ЦЕНТРИ ТА ДУАЛЬНА ОСВІТА ВЖЕ ПОКАЗУЮТЬ ЯКІСНО НОВУ ПОЗИТИВНУ ДИНАМІКУ В РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ СУМЩИНИ, – ВІКТОРІЯ ГРОБОВА

Про вдосконалення підготовки висококваліфікованих кадрів в області та сучасні форми освітньої діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти зазначила директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Вікторія ГРОБОВА під час відкриття ще двох навчально-практичних центрів на базі державних навчальних закладів «Сумський хіміко-технологічний центр професійно-технічної освіти» та «Сумське міжрегіональне вище професійне училище»

Тепер тут готуватимуть робітників за професіями «Слюсар-ремонтник. Слюсар механоскладальних робіт. Слюсар-інструментальник» та «Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж. Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електромонтажник силових мереж та електроустаткування». Заклади стануть осередком удосконалення професійно-практичної та професійно-теоретичної підготовки слюсарів та електромонтажників, підвищення кваліфікації фахівців підприємств Сумщини, перепідготовки незайнятого населення з впровадженням в освітній процес новітніх виробничих і комп’ютерних технологій із застосуванням сучасного обладнання, інструментів, матеріалів.

Навчально-практичні центри облаштовано сучасним обладнанням, устаткуванням, професійним інструментом, кабінети професійно-теоретичної підготовки забезпечено новими дидактичними матеріалами, оснащено мультимедійним обладнанням. Для оновлення матеріально-технічної бази навчально-практичних центрів інвестовано понад 2 150 тис. гривень.

На Сумщині протягом останніх семи років створено дванадцять навчально-практичних центрів за кошти державного, обласного бюджетів, власні кошти закладів професійної (професійно-технічної) освіти та соціальних партнерів.

Також відбулась зустріч освітян області із представниками підприємств, установ, організацій у форматі «круглого столу» з теми «Дуальна система навчання як форма соціального партнерства».

У рамках зустрічі куратор освітньої галузі Сумщини Вікторія ГРОБОВА інформувала, що в області протягом двох останніх років 12 закладами професійної (професійно-технічної) освіти впроваджуються елементи дуальної освіти за 17 професіями. До навчання залучено 427 учнів, укладено 112 двосторонніх договорів з підприємствами, установами й організаціями, а також підприємствами малого та середнього бізнесу. Як результат, зросли показники працевлаштування, рівня освітніх досягнень учнів; зменшилася вартість навчання одного учня.

Під час зустрічі презентовано успішні практики впровадження елементів дуальної форми навчання в освітній процес ДНЗ «Сумське міжрегіональне вище професійне училище» і ДНП АТ «Сумське НВО», ДНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» і магазином «Ватсон», ДПТНЗ «Конотопський професійний аграрний ліцей» і ПАТ «Конотопагропостач».

Позитивні зміни у професійній (професійно-технічній) освіті Сумщини, що впливають на розширення можливостей здійснення перепідготовки незайнятого населення, у тому числі з використанням дуальної форми навчання, відзначив Володимир ПІДЛІСНИЙ, директор Сумського обласного центру зайнятості.

Заступник голови Ради Федерації роботодавців України, голова правління Сумської обласної організації роботодавців «Сумський регіон» Євген ЛАПІН наголосив, що такий принцип організації навчання, як дуальна форма,  було покладено в основу шкіл фабрично-заводського навчання: рівень підготовки кваліфікованого робітника був високим. Дуальна форма навчання містить такий же принцип організації освітнього процесу, і це дозволить сформувати нову модель підготовки кваліфікованих робітників, якщо роботодавці створять умови для навчання учня закладу професійної (професійно-технічної) освіти на виробництві.